Eerste stagedag! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Megan Schupp - WaarBenJij.nu Eerste stagedag! - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Megan Schupp - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag!

Door: Megan

Blijf op de hoogte en volg Megan

02 Mei 2012 | Spanje, Zaragoza

Onze eerste stagedag zit er alweer op. We moesten kwart over 8 al op school zijn voor wat algemene informatie, bleek dat we door uitval pas om half 11 onze eerste les hadden! Hadden we dus gewoon kunnen uitslapen pfff. Maar het was in ieder geval erg leuk! Aan 3 verschillende klassen onze presentatie over Nederland gegeven en de leerlingen waren heel enthousiast! We kregen allerlei vragen waar soms echt hele gekke tussen zaten, zoals: 'Do you prefer Spanish boys or Dutch boys?' of 'Do you smoke?' of, zoals aan Alies en Eline was gevraagd: 'Why don't you use curtains in Holland?' Haha huhhhh? En als we door de school rondliepen werden we door sommigen aangegaapt alsof we aliens waren haha.

De school was verder niet erg bijzonder. Onze school is wel een miljoen keer mooier en moderner. Ook hebben we te horen gekregen dat we blijkbaar op een 'high class' school zitten en dat er daarom bijna geen buitenlanders op zitten. Dit vonden we echter wel een beetje apart aangezien de halve school in hun sportkleding rondliepen de hele dag.

Uit school zijn we gelijk door gaan shoppen en bij de eerste drie winkels waren we al helemaal geslaagd en we moesten onszelf echt tegenhouden om niet nog een andere winkel in te gaan om noggg meer te kopen.

Na het shoppen gelijk door naar de supermarkt gegaan, daar van alles gekocht, waaronder aardbeien en chocola. De chocola gaan Damenie en ik proberen te laten smelten en dan lekker opeten met de aardbeien. Let's hope it works! Haha interessante informatie dit he.

Ik en Damenie hebben vanavond gekookt en ik ben erg trots op mezelf dat ik dat kon hahaha! We hebben lekkere spaghetti gemaakt en hij was geslaagd!

Vanavond gaan we misschien nog even wandelen door de stad maar ik ben wel erg moe omdat we echt vroeg op moesten vanochtend. Morgen nog een beetje (eigenlijk niet) uitslapen omdat we eerste uur vrij hebben! Half 8 ons bed uit, in ieder geval beter dan half 7 pfff.

Nou slaap lekker voor straks en foto's doe ik er wel weer bij xxx

• 02 Mei 2012 - 20:38

Hans:

Wat een verhaal.... :-) mooi dat 't allemaal zo goed gaat ! We zijn benieuwd naar jullie spaghetti saus :-) hou wat geld over voor de rest van de stage/vakantie !! XXX

• 02 Mei 2012 - 21:03

Petri:

Wat leuk om te lezen hoe de eerste dag is verlopen. Megan en koken... ha..ha.. vooral flink blijven oefenen dan mag je thuis ook lekker voor ons koken. En gaan de andere 2 meiden morgen koken? In Nederland regent en onweert het nu. Ik hoop dat jullie beter weer hebben. Geniet lekker verder meiden! Tot horens....
    xxx ma

• 02 Mei 2012 - 22:00

Megan Schupp:

Haha nou wat een negativiteit over mijn kookkunsten. Wacht maar tot ik thuis een keer spaghetti voor jullie ga maken. Morgen gaan we tapas eten in een restaurant. Het weer was hier echt lekker vandaag! Lekkerder dan gister. Jammer dat het zo slecht bij jullie is. Iedereen vroeg ook aan ons waarom wij Spanje hadden uitgekozen om heen te gaan en t enige antwoord dat wij wisten te geven was 'because of the sunny weather' haha. Maar ja slaap lekker en spreek jullie morgen xxx

• 03 Mei 2012 - 05:56

Frans:

Klinkt goed allemaal. Goeie vragen stellen die Spanjaarden aan jullie, echt nuttig!
    Veel plezier daar!

• 03 Mei 2012 - 06:18

Karin:

Leuk om te lezen Megan!!! Veel succes vandaag.

• 03 Mei 2012 - 10:27

Wim:

Hey liefje, ziet er tot nu toe leuk uit alleen hoe kom je met al die nieuwe spullen straks langs de incheckbalie zonder bij te betalen? haha. Worden dure schoenen.

• 03 Mei 2012 - 18:09

Megan Schupp:

Haha nee dat gaat helemaal goedkomen want ik gooi vanalles weg hier!

• 03 Mei 2012 - 18:09

Megan Schupp:

Haha nee dat gaat helemaal goedkomen want ik gooi vanalles weg hier!

• 03 Mei 2012 - 22:06

Jaap Van Helleman:

Hi Megan,
    Good to hear you ahve arrived. Get used to the school, it is actually a good one. Do not judge a book by its cover....
    Do blogg in English though, you are all supposed to.
    Keep posting and enjoy